سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ فیروزه | سنگ زمرد | سنگ یاقوت

سنگ عقیق کارنلیان چیست و چه خواصی دارد؟

عقیق کارنلیان

خواص سنگ عقیق کارنلیان

تاریخچه طولانی این سنگ سبب شده باورها و اعتقادات بسیاری درباره این سنگ وجود داشته باشد. در عهد قدیم (مصر) و حتی امروزه تصور بر این است که سنگ کارنلیان میتواند به شیوایی سخنوران خجالتی و کمرو کمک کند. در گذشته جنگجویان، سنگ عقیق کارنلیان را به گردن خود می آویختند تا با استفاده از قدرت های فیزیکی آن شجاعت خود را افزایش و بر دشمنان خود غلبه کنند.

 

 مصریان باستان، کارنلیان را “غروب خورشید” میخواندند و معماران مصری، خود را با این سنگ مزین میکردند تا درجه و مقام سازندگی خود را نشان دهند. کیمیاگران در قرون وسطی، سنگ عقیق کارنلیانرا در آب جوش می انداختند تا انرژی دیگر کلسدونی ها را فعال (به نوع خوبی تبدیل) کنند. رومیان قدیم بر روی سنگ کارنلیان و انگشترشان نقوش نقوش حیوانی درنده یا الهه حکاکی میکردند و اعتقاد داشتند که برایشان خوش یمنی و حفاظت می آورد.

عقیق کارنلیان

در بیست و نهمین قسمت “کتاب مردگان” که در مصر کشف شده آمده است که آنها هنگام مرگ کارنلیان حکاکی شده را همراه با خود دفن می کردند تا از ایسیس (الهه باروری از اساطیر مصری) قول سفری ایمن را پس از مرگ (به دنیای ارواح) بگیرند. عبرانیان و در فرهنگ های عرب از این سنگ در جهت محافظت در برابر بیماری ها استفاده میشد. بسیاری از مسلمانان باور دارند که کارنلیان (به عامه عقیق پرتقالی) برای آنها شادی و خوشبختی می آورد و گفته میشود پیامبر اسلام نیز انگشتر مهری از سنگ عقیق کارنلیان بر دست داشته است.

 

از خواص سنگ عقیق کارنلیان در جهت تقویت چاکرای ریشه (اول)، طحال و اندام تناسلی (دوم) و ناف (سوم) استفاده میشود و با فعال کردن آنها سبب وارد شدن نیروی حیات، انرژی های جنسی، سرزندگی، اشتیاق، علاقه، اطمینان، خلاقیت و اراده مثبت میشود. برخی از این سنگ در جهت سم زدایی الکل یا مواد مخدر نیز استفاده میکنند. کارنلیان سبب رغبت یافتن به بلوغ روحانی میشود. سنگ کارنلیان انرژی های خود را به خوبی با انواع کوارتز، جاسپر و کلسدونی می آمیزد.