سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ فیروزه | سنگ زمرد | سنگ یاقوت

چگونه انگشتر نقره مردانه را انتخاب کنیم؟

 

انگشتر نقره

 

نحوه تشخیص انگشتر نقره مردانه اصل

انگشتر نقره    ‎  مردانه خالص، فلزی کلاسیک و نرم است که از ابتدای تاریخ مورد توجه بشر قرار گرفته است. این عنصر فلزی درخشان است و در ساخت زیورآلات، سکه، ظروف و حتی قطعات پیشرفته کامپیوتری  مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 

اما نقره‎ با عیار 925 بیش‎تر در ساخت زیورآلات مثل انگشتر نقره مردانه، گوشواره نقره، دستبند نقره و یا ست و نیم ست نقره کاربرد دارد که از ترکیب حداقل 92?5 درصد نقره‎ی خالص و 7?5 درصد فلزات دیگر مانند مس به دست می‎آید. این ترکیب در مقایسه با نقره‎ی خالص، دارای استحکام و دوام بیش‎تری است.

 

همانطور که می دانید در قیاس با بدلیجات، زیور نقره ‎ی زیبا می‎تواند برای سال‎های طولانی همراه شما باشد و درخشش و شکوه خود را حفظ نمایند. بنابراین، بهتر است به جای زیورآلات ارزان قیمت از انگشتر نقره مردانه استفاده کنید. زیورآلات ارزان قیمت به دلایل گوناگون دارای عمر و دوام کمتر است . بنابراین، واضح است که خرید انگشتر نقره مردانه بسیار مقرون به صرفه‎تر خواهد بود.

 

مطالبی که در ادامه خواهید خواند به شما کمک می‎کنند تا انگشتر نقره مردانه اصل را بیش‎تر بشناسید.

 

دستبند نقره طرح ماوی مدل S-B031

 

 

وجود برچسب یا حکاکی مربوط به درجه‎ی خلوص:

همان طور که پیش‎ از این در مقاله «برای نگه داری از زیورآلات نقره این پنج نکته را بخوانید» گفتیم ، نقره‎ از ترکیب 92?5 درصد نقره‎ی خالص و 7?5 درصد سایر فلزات حاصل می‎گردد. بنابراین، صنعتگران و جواهر سازان به شدت علاقمند هستند که این میزان خلوص را به رخ مصرف کننده کشیده و آن را بر روی ساخته‎های دست خود، حکاکی کنند. این برچسب‎ها و حکاکی‎ها معمولاً کوچک بوده و در بخش‎های دور از دید محصولات قرار می‎گیرند.

 

انگشتر نقره

به این ترتیب، بهتر است به بخش‎های داخلی و زیرین حلقه‎ها و دستبندهای خود توجه کنید. اغلب اقلام ساخته شده از نقره‎ی استرلینگ دارای این حکاکی‎ها هستند. اما ممکن است برخی از آن‎ها هم فاقد این علائم باشند. در این صورت بهتر است نکات دیگری که در ادامه می گوییم را در نظر داشته باشید.

 

وجود آثار تیرگی:

تیره شدن نقره، علامت اصل بودن آن است. البته اگر با رودیوم آبکاری نشده باشد! آبکاری رودیوم مانغ تیره شده انگشتر نقره مردانه  می شود و جلوه خاصی به آن می‌دهد.

 

توجه داشته باشید که نسخه‎های بدلی انگشتر نقره مردانه نیز به مرور جلا و درخشش خود را از دست می‎دهند. با این تفاوت که فلز زیرین حالتی زشت و نامناسب پیدا کرده و اثر سبز رنگی بر پوست شما به جا می‎گذارد. در عین حال، این دسته از فلزات را نمی‎توان دوباره برق انداخت و درخشندگی آن‎ها غیر قابل بازگشت است.

 

اما نقره‎ی خالص با انجام روش‎هایی دوباره درخشش و زیبایی خود را باز می‎یابد. نقره هر چقدر هم که قدیمی باشد از این قاعده مستثنا نبوده و جلوه‎ی آن بازگشت پذیر است. در مقاله «روش‌های ساده برای تمیز کردن نقره‌جات» به این روشها اشاره کرده ایم.

 

پنج روش برای تشخیص انگشتر نقره مردانه اصل

توجه به شکل ظاهری و بوی فلز:

در صورت عدم دسترسی به فردی متخصص، می‎توانید انگشتر نقره مردانه خود را در خانه و با استفاده از حواس پنجگانه‎ی خود، آزمایش کنید.

 

توجه به شکل ظاهری: وجود هر گونه پوسته، اعوجاج و لایه لایه شدن علامت نامرغوب بودن کالا است.

توجه به عطر و بو: وجود هر گونه بوی غیر عادی، غیر طبیعی و گوگردی حاکی از نامرغوب بودن کالا است. فلز نقره هیچ بوی عجیبی ندارد.

لمس کردن: در صورتی که فلز مورد نظر ناهموار، خشن و غیر یکدست باشد به اصل نبودن آن شک کنید! انگشتر نقره مردانه اصل، فلزی قابل انعطاف، نرم و یکدست است.

موارد ذکر شده، روش‎هایی خانگی هستند که با به کار گیری آن‎ها می‎توان تا حدودی از کیفیت و مرغوبیت نقره اطمینان حاصل کرد. واضح است که برای اطمینان بیش‎تر باید از روش‎های علمی دیگری بهره جست.

 

استفاده از اسید:

یکی از معتبرترین روش‎های تشخیص خلوص انگشتر نقره مردانه ، استفاده از اسید است. برای این کار لازم است به یکی از مراکز فروش انگشتر نقره مردانه یا جواهر فروشی‎های محلی مراجعه نمائید. آن‎ها می‎توانند به سادگی این آزمایش را برای شما انجام دهند.

 

اگر چه این کار را توصیه نمی کنیم اما در مواقع خاص و ضروری کافی است یک قطره اسید را بر روی بخش کوچکی از فلز مورد نظر بریزید. به این ترتیب، اگر رنگ فلز مورد نظر شما تغییر کند، به احتمال قوی اصل نیست. رنگ فلز نقره‎ی اصل در مجاورت اسید تغییر نمی‎کند.

 

استفاده از آهن ربا:

اگر کالای مورد نظر، جذب آهن ربا شود، متاسفانه باید گفت که از نقره ساخته نشده است. علیرغم فلزاتی از قبیل آهن، نیکل، کبالت و برخی فلزات دیگر، انگشتر نقره مردانه ، جذب آهن ربا نمی‎شود.

 انگشتر نقره مردانه

سایر نقره‎جات:

 

عموما زیورآلات نقره با خلوص تقریبی 5/92 درصد ساخته می شوند. با این حال، انواع دیگری از آلیاژ نقره وجود دارند که در ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار می‎گیرند.

 

نقره‎ی مکزیکی: از ترکیب 95 درصد نقره و 5 درصد مس تشکیل شده است. این آلیاژ، اغلب برای تولید سکه به کار می‎رود.

نقره‎ی سکه: از ترکیب 90 درصد نقره و 10 درصد مس تشکیل شده و برای ساخت زیورآلات مناسب نیست.

نقره‎ی بریتانیا: در این آلیاژ از 95?84 درصد نقره به کار رفته است.

 

شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از خواص نقره به سایت زرسی مراجعه فرمایید.